Företagsinformation

Innehållet i denna webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av följande företag:

Organisationsnummer: 556878-1990

Telefonnummer: 0722226923

E-postadress: [email protected]

Beställning

Din beställning görs via vår webbshop (telefonsvare lyssnas ej av)via email [email protected] En bekräftelse på din beställning skickas ut till angiven e-postadress. Vid eventuella avvikelser från din beställning alt. utebliven bekräftelse kontakta oss för korrigering.

Vi tar i dagsläget endast beställningar inom Sverige och endast till myndiga personer (18 år). Minsta beställning fri frakt en pall återförsäljare (950 kg)/ privatkund 10 säckar.

Betalning och priser

Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras i framtiden. Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning, samt moms.

Vi erbjuder följande betalsätt:

  • Faktura
  • Klarna
  • Direkt betalning

Kredittiden är alltid 30 dagar för företaget från fakturadatum. Fakturan skickas i samband med leveransen.

En lagstadgad påminnelseavgift om 60 kr tillkommer vid utebliven betalning. Även en dröjsmålsränta om 18 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter överlämnas fordran för inkassohantering hos Kronofogden där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.

Leveranser och returer

Vi erbjuder följande leveransmetoder:

  • Leveranser inom Sverige. Leverans inom 30 dagar.(Normala förhållanden ha dem hos dig efter ca 3-6 arbetsdagar beroende på var i Sverige du bor.)

Villkor för leverans anges även i kassan under respektive leveranssätt. Om inget anges gäller 30 dagars leveranstid. Om en artikel har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive artikel. Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja deras åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Transportskadat gods

När du tar emot varan ska du alltid kontrollera att emballaget är helt.
Om en vara är skadad vid leveransen.
Skall DU be föraren om en signatur på följesedelen, ta foton på den skadade pallen och varan/varorna samt följesedeln.
Detta skall skickas till oss inom 3 arbetsdagar där det tydligt framgår vilken/vilka produkt/produkter som är skadade.
Anspråk som saknar osignerad följesedal och bifogade bilder kommer inte att accepteras.
Du som kund är alltid ansvarig för mottagningskontroll.

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om artikeln är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

14 dagars öppet köp

Vi följer distansavtalslagen och därmed har du rätt att returnera beställda varor utan att ange någon anledning. Du ångrar ditt köp genom att inom 14 dagar från att du mottagit din beställning (eller större del av) meddela oss. Artikeln ska returneras väl emballerad, i fint skick och i originalkartong.

Om du som kund har hanterat artikeln i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion och detta lett till att artikeln som returneras är mindre värd, har vi rätt att dra av en summa motsvarande artikelns värdeminskning på det belopp som ska återbetalas. Värdeminskningen bedöms från fall till fall.

Returer skickas till:
Billsviken Horse and Country Club AB/ HAVENS Sverige
Lång Billsviken
664 91 GRUMS

Återbetalning

Om du nyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för artikeln snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot artikeln. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka artikeln.

Läs mer om distansavtalslagen hos Konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/

Integritetspolicy

När du lägger din beställning hos oss behöver du uppge vissa personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt personuppgiftslagen (PUL) rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.